Informatie en tips
Op deze pagina vind je allemaal informatie en tips over je zelfgehoste server. Als je nog geen zelfgehoste server hebt, klik dan hier voor een uitleg.
banned-ips.json
In dit bestand zie je alle IP's die verbannen zijn. De makkelijkste manier om een speler te IP-verbannen is door in-game het volgende te typen: /ban-ip ADRESS/NAAM [REDEN]
Voorbeeld
[
{
"ip": "het verbannen IP",
"created": "datum en tijd van verbanning",
"source": "degene die het IP verbannen heeft",
"expires": "tijd dat de speler gebannen is",
"reason": "reden die de source heeft ingevuld"
}
]
banned-players.json
In dit bestand kan je alle spelers zien die verbannen zijn. Om iemand te verbannen moet je dit in-game typen: /ban NAAM [REDEN]
voorbeeld
[
{
"uuid": "UUID van verbannen speler",
"name": "in-game-name van verbannen speler",
"created": "datum en tijd van verbanning",
"source": "degene die de speler verbannen heeft",
"expires": "tijd dat de speler gebannen is",
"reason": "reden die de source heeft ingevuld"
}
]
ops.json
De "level"-tag bepaalt wat de OP allemaal kan. Je kan achter de "level"-tag de getallen 1 t/m 4 invullen. Hieronder staat een lijst wat de OP kan bij welk level
- OP's kunnen de spawn-protection negeren
- OP's kunnen de commands /clear, /difficulty, /effect, /gamemode, /gamerule, /give, /summon, /setblock en /tp gebruiken. Ook kunnen ze command blocks weizigen.
- OP's kunnen de commands /ban, /deop, /kick en /op gebruiken
- OP's kunnen /stop gebruiken.
De "bypassesPlayerLimit"-tag bepaalt op de OP deeluitmaakt van de speler-limiet op de server (het maximaal aantal slots). Als dat true is, telt de OP niet mee. Als het false is wel.
voorbeeld
[
{
"uuid": "UUID van OP ",
"name": "in-game-name van OP",
"level": 1-4,
"bypassesPlayerLimit": true/false
}
]
server.properties
gebruik
Optie-naam | Omschrijving | false | true |
---|---|---|---|
allow-flight == false | Staat spelers toe om te vliegen in Survival mode als de server een mod heeft die dat toelaat | Spelers die langer dan 5 seconden in de lucht zijn, worden gekicked | Vliegen is toegestaan |
allow-nether == true | Staat de spelers toe om naar de nether te gaan | Nether Portals zullen niet werken | Nether portals zullen spelers naar de nether sturen |
announce-player-achievements == true | Staat de server wel of niet toe om achievement van spelers in de chat te zien | Verzendt geen bericht in de server als iemand een achievement haalt | Je ziet een achievement in de chat zodra iemand die gehaald heeft |
difficulty == 1 | Zet de moeilijkheids-graad van de server. ----------- 0 = peaceful ----- 1 = easy ---------- 2 = normal ------- 3 = hard --------- | - | - |
enable-query == false | Zet GameSpy4 aan. Dat wordt gebruikt voor informatie over de server | uit | aan |
enable-rcon == false | Zet draadloze toegang tot de server console aan | uit | aan |
enable-command-block == false | Bepaald of command block het wel / niet doen | Command blocks zullen niet werken | Command blocks zullen werken |
force-gamemode == false | Zorgt ervoor dat spelers in de standaard game mode zullen joinen | Spelers zullen in dezelfde game mode joinen als toen ze het spel verlieten | Spelers zullen altijd in de standaard game mode joinen |
gamemode == 0 | Zet de game mode voor de server --- 0 = survival ------ 1 = creative ------ 2 = adventure ---- 3 = spectator ---- | - | - |
generate-structures == true | Bepaalt of structures (zoals dorpen) gegenereerd zullen worden ------------------------- Dungeons zullen altijd blijven genereren | Structures zullen niet gegenereerd worden in nieuwe chunks | Structures zullen gegenereerd worden in nieuwe chunks |
generator-settings == - | De instelling die gebruikt wordt voor het genereren van de wereld | - | - |
hardcore == false | Bepaalt wat er gebeurt nadat iemand dood gaat | Je kan respawnen als je dood gaat | Spelers die dood gaan, worden voorgoed verbannen |
level-name == world | De naam van de folder waar de wereld in opgeslagen wordt. | - | - |
level-seed == - | De seed die gebruikt wordt bij het genereren van een nieuwe wereld | - | - |
level-type == DEFAULT | Bepaalt het type map dat wordt gegenereerd. - DEFAULT = standaard wereld FLAT = een hele vlakke wereld ----- LARGEBIOMES = hetzelfde als "default" maar met grotere biomes ----------- AMPLIFIED = hetzelfde als "default" maar dan met heel hoog terrein ---------- CUSTOMIZED = hetzelfde als default tenzij de generator-settings zijn veranderd | - | - |
max-build-height == 256 | De maximale hoogte waar blokken geplaatst kunnen worden | - | - |
max-players == 20 | Het maximale aantal spelers die op de server zijn toegestaan | - | - |
max-tick-time == 60000 | Het maximaal aantal miliseconde één tick erover mag doen voordat de server crashed. --------- bij -1 wordt deze optie uitgeschakeld | - | - |
max-world-size == 29999984 | Het maximaal aantal blokken in radius dat de world border mag gebruiken | - | - |
motd == - | Het motto van de server | - | - |
network-compression-threshold == 256 | Maakt paketten kleiner als het hoger is dan het ingevulde nummer | - | - |
online-mode == true | Kijkt of de speler in Minecraft's database staat | Cracked accounts kunnen joinen | Alleen premium account kunnen joinen |
op-permission-level == 4 | Zet het level voor ops | - | - |
player-idle-timeout == 0 | Als het niet 0 is, worden spelers die AFK zijn voor meer dan dat aantal minuten | - | - |
pvp == true | Staat PVP toe op de server | Spelers kunnen elkaar niet doden | Spelers kunnen elkaar doden |
query.port == 25565 | De port van de server | - | - |
rcon.password == - | Zet het wachtwoord voor rcon | - | - |
rcon.port == 25575 | Zet de port voor rcon | - | - |
resource-pack == - | Een URL voor een resource pack | - | - |
resource-pack-hash == - | - | - | - |
server-ip == - | Zet het IP van de server. | - | - |
server-port == 25565 | Verandert de port waar de server op gehost wordt | - | - |
snooper-enabled == true | Bepaalt of de server snoop data zend | Zet snoopint uit | Zet snooping aan |
spawn-animals == true | Bepaalt of dieren kunnen spawnen | Dieren zullen verdwijnen | Dieren zullen spawnen als normaal |
spawn-monsters == true | Bepaalt of monsters kunnen spawnen | Monsters zullen verdwijnen | Monsters zullen spawnen als normaal |
spawn-npcs == true | Bepaalt of villagers kunnen spawnen | Villagers zullen verdwijnen | Villagers zullen spawnen als normaal |
spawn-protection == 16 | Bepaalt de radius van de spawn bescherming | - | - |
use-native-transport == true | Verbetert Linux server | Linux pakket verzenden is standaard | Linux pakket verzend is verbeterd |
view-distance == 10 | Het aantal chunks dat de server maximaal kan renderen | - | - |
white-list == false | Zet een whitelist op de server aan / uit | Er wordt geen whitelist gebrukt | De whitelist wordt gebruikt |
usercache.json
In dit bestandje woorden alle UUID's en gebruikersnamen van alle spelers, die je server hebben gejoined, opgeslagen.
whitelist.json
Een whitelist is een lijst waar alle namen en UUID's van spelers die zijn toegestaan op de server staan. Als de white-list optie aan staat, kunnen dus alleen de spelers joinen die in die lijst staan. Om iemand toe te voegen aan de lijst moet jet het /whitelist command gebruiken. Zo moet je het /whitelist command gebruiken:
/whitelist on/off/list/reload
/whitelist add/remove NAME
voorbeeld
[
{
"uuid": "UUID van gewhiteliste speler",
"name": "in-game-name van gewhiteliste speler"
}
]